Er familien i en vanskelig situasjon?

Er familien i en vanskelig situasjon har kommunen mange aktører som kan kontaktes

Dersom familien trenger hjelp til bolig og økonomi kan disse tjenestene benyttes

Dersom familien sliter med samlivsproblemer er familierådgivingen mulig å kontakte. Dette er også riktig kontor å kontakte dersom en trenger megling ved samlivsbrudd.

Helsestasjons- og skolehelsetjenesten har helsesykepleiere som følger opp alle barn i vår kommune fra nyfødt til de går ut av skolen. Om du ønsker kan du ta kontakt med den aktuelle helsesykepleier ut fra alder.

Om barnet /ungdommen trenger samtale eller foreldre er i behov av veiledning knyttet til foreldrerollen er det mulig å få kontakt med familietjenesten. En vil da også ha mulighet til samtaler med kommunepsykologen.

Dersom du er bekymret for et barns omsorgssituasjon eller selv er forelder og trenger bistand med dine barn, kan barnevernet kontaktes. Barn kan også selv kontakte barnevernet.