HjemmesykepleieAlle har rett til å bo hjemme så lenge som mulig. Hjemmesykepleie gir helsehjelp til personer som bor hjemme eller i omsorgsbolig/bosenter. Lytt til tekstenStopp avspillingHva tilbyr vi?Hjelpen blir tilpasset personens individuelle behov, og kan for eksempel være:hjelp til personlig stell og pleiesårstellhjelp til medisiner og annen medisinsk behandling i samarbeid med behandlende legehjelp til å søke om tekniske hjelpemidler eller velferdsteknologiske hjelpemidlerveiledning og opplæring som gjør at du i størst mulig grad blir selvhjulpen Hjemmesykepleie er tilgjengelig 24 timer i døgnet.BetalingHjemmesykepleie er gratis. Slik søker du helse og omsorgstjenesterSlik søker du helse og omsorgstjenesterBeskriv hva du trenger hjelp til, så vurderer vi hvilken tjeneste som passer best for deg. Avhengig av informasjonen i søknaden, vil saksbehandler kunne ta kontakt med deg for videre saksgang. Her logger du deg inn til søknadenDet er den som trenger hjelp, eventuelt pårørende med fullmakt som digitalt signerer søknaden. Du kan få hjelp av helsepersonell eller andre til å fylle ut søknaden.Her finner du fullmaktsskjema til å laste nedHva må du gjøre før du søker? Du må ha tilgang til ID-porten (BankID, BankID på mobil, Buypass, Commfides) Fullmakt må legges ved dersom verge eller pårørende logger seg inn på ID-porten for deg Fullmakt kan lastes ned her (PDF, 70 kB) Fullmakten må leges ved søknaden som PDF eller bildefil Hva skjer videre?Søknader behandles fortløpende. Du vil motta bekreftelse på innsendt søknad. Svar på søknad kommer innen 4 uker. Hvis vi ikke klarer å svare på søknaden innen 4 uker, vil vi kontakte deg for å fortelle hvor lang behandlingstiden vil bli. For å forsikre oss om at du får det tilbudet som passer best for deg, kommer vi vanligvis på hjemmebesøk. Avtale om hjemmebesøk gjør vi direkte med deg, eller den du har gitt fullmakt til. Du kan få innvilget en eller flere helse- og omsorgstjenester. Når du søker helse- og omsorgstjenester er det tildelingskontoret i kommunen som behandler søknaden. Telefonnummer til avdelingene Hjemmetjenesten RanaKontortelefonene er åpen mandag-fredag kl. 07.30-11.30.Vakttelefonene er åpen kl. 12.30 - 22.30.Avdeling Nord: Kontor: 90 82 64 53. Vakttelefon: 95 25 42 14.Avdeling Sentrum 2: Kontor: 95 25 35 67. Vakttelefon: 95 25 41 38.Avdeling Sentrum 3: Kontor: 41 86 49 28. Vakttelefon: 41 86 49 24.Avdeling Vest 1: Kontor: 95 25 42 23. Vakttelefon: 95 25 41 61.Avdeling Vest 3: Kontor: 95 25 40 89. Vakttelefon: 95 25 43 37.Avdeling Øst 1: Kontor: 41 86 48 63. Vakttelefon: 95 25 43 43. Avdeling Sør: Kontor: 95 25 43 96. Vakttelefon: 95 25 40 55. Demenslaget: Kontor: 91 66 24 24. Vakttelefon: 95 25 41 65.Nattpatruljen: Kontor: 95 25 35 86. Vakttelefon: 95 25 41 88.Vakttelefonen til nattpatruljen er åpen kl.22.30-07.30