Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Skatte- og MVA attest

Sjonbotn, Mona Endret:24.08.2017 13:15

En skatteattest viser betalingsstatus for forfalte skatter og avgifter. Flere og flere bransjer og enkeltvirksomheter, både private og offentlige, tar i bruk skatteattest i forbindelse med egne kjøp av varer og tjenester. Skatteattest er en indikasjon på seriøsitet, og en indikasjon på en trygg økonomi hos leverandøren.

 

Når trenger du skatteattest?

Ved levering til det offentlige må leverandører legge frem attest for merverdiavgift og attest for skatt, jfr. forskrift 4. juli 2006 nr. 402 om offentlige anskaffelser.

 

Du må fremlegge skatteattest ved:

  • Tilbud/anbud/leveranser til offentlig virksomhet over kr 100 000 (ekskl. mva.)
  • Søknad om løyve til å drive person- og godstransportvirksomhet
  • Søknad om skjenkebevilling

 

Skatteattesten er gyldig i seks måneder og den utstedes på norsk, tysk, fransk og engelsk. Skal skatteattesten benyttes i forbindelse med søknad om løyve må den ikke være eldre enn tre måneder.

 

Søknad om skatteattest

Søknad om skatteattest foretas gjennom Altinn. Har du spørsmål om skatteattesten epost: kemnerkontoret@rana.kommune.no eller på telefon 75 14 50 00. Du kan også ringe Skatt nord på telefon 800 80 000 eller søke på skatteetatens hjemmeside. 


 

 

Opprettet: 13.05.2013 20:33