Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

A-ordningen

Sjonbotn, Mona Endret:24.08.2017 13:19

A ordningen for arbeidsgivere

Alle arbeidsgivere skal levere a-meldingen. Meldingen erstatter fem av skjemaene som i dag leveres til Skatteetaten, Nav og Statistisk sentralbyrå.

 

A-meldingen vil fra 2015 erstatte lønns- og trekkoppgaven, årsoppgave for arbeidsgiveravgift, terminoppgaven, oppgave til lønnsstatistikk og melding til Aa-registeret.

A-meldingen skal sendes elektronisk minst en gang i måneden med opplysninger om alle ansattes arbeidsforhold og utbetalinger. A-meldingen kan sendes via lønns- og personalsystem eller registreres manuelt i Altinn.

Gå gjennom rutiner, systemer og arbeidsfordeling allerede nå for og sikre at du kan levere opplysninger om lønn og ansettelser hver måned.

Les mer om hvordan du kan forberede deg på: icgenwww.altinn.no/a-ordningen

 

Opprettet: 12.05.2014 09:22