Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på
AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider
 Lytt til tekst        
Undermeny
  • Siste

Rana kommune med ny visuell profil

Jørgensen, Kari Endret:13.12.2019 13:55
presentasjon%20ny%20grafisk%20profil

​Kommunikasjonssjef Connie Slettan Olsen presenterte den nye profilen for ansatte i Rana kommune.

Rana kommune lanserte 13. desember sin nye visuelle profil. 

- Den nye visuelle profilen skal skape gjenkjennelse og forankring, og være et varemerke på det ansatte i Rana kommune skaper sammen. Profilen skal også bygge opp under kommunen som en solid og bærekraftig tjenesteyter og viktig samfunnsaktør, sier kommunikasjonssjef Connie Slettan Olsen. 


​Tydelig avsender 

Profilen legger føringer for hvordan brev, dokumenter, plakater, skilt og andre publikasjoner fra kommunen skal se ut. Felles profilering fra alle kommunens virksomheter skal bidra til at kommunen fremstår helhetlig og som en tydelig avsender. 

Profilhåndboken inneholder flere grafiske elementer som kan benyttes i tillegg til selve logoen. De grafiske elementene er bygd på fargene i kommunevåpenet og Rana kommunes visjon «Norges grønne industrihovedstad – fremtida er fornybar». 


Symboliserer bærekraft  

- Formen på hovedelementet er rundt. Sirkelen symboliserer bærekraft og bærekraftig utvikling, som vil være helt sentralt i all vår planlegging og tjenesteproduksjon i årene framover. Videre symboliserer den runde formen skogen og mineralene vi har livnært oss på i generasjoner, samarbeid og samskaping mellom kommunen og innbyggere, og ringvirkningene vi som kommune bidrar til. Det er i tillegg utarbeidet et sirkelformet nett i pixler. Dette symboliserer det fornybare og det digitale løftet som Rana kommune er i gang med. Havmannen er fortsatt med som et grafisk element, men i en modernisert utgave, sier Olsen 

Inviterte sju byråer 

Rana kommune inviterte før sommeren sju byråer til å delta i konkurransen om å utvikle kommunens nye visuelle profil. Det var det lokale designbyrået Mac&Tusj som til slutt vant konkurransen. Den nye profilen fases inn fra 1. januar 2020. 
 
 


Opprettet: 12.12.2019 08:04