Rana kommune - A-ordningen
Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoe r Logg på

A-ordningen

A ordningen for arbeidsgivere

Alle arbeidsgivere skal levere a-meldingen. Meldingen erstatter fem av skjemaene som i dag leveres til Skatteetaten, Nav og Statistisk sentralbyrå.

 

A-meldingen vil fra 2015 erstatte lønns- og trekkoppgaven, årsoppgave for arbeidsgiveravgift, terminoppgaven, oppgave til lønnsstatistikk og melding til Aa-registeret.

A-meldingen skal sendes elektronisk minst en gang i måneden med opplysninger om alle ansattes arbeidsforhold og utbetalinger. A-meldingen kan sendes via lønns- og personalsystem eller registreres manuelt i Altinn.

Gå gjennom rutiner, systemer og arbeidsfordeling allerede nå for og sikre at du kan levere opplysninger om lønn og ansettelser hver måned.

Les mer om hvordan du kan forberede deg på: icgenwww.altinn.no/a-ordningen

 

Sist oppdatert: 24.08.2017 13:19:37
Dele innhold
​​​​

 

 

Rådmann:             
Ordfører:                  
Ansvarlig redaktør:  Webredaktør:          
​Robert Pettersen
Geir Waage 
Robert Pettersen
Kari Jørgensen
Sentralbord: 75 14 50 00
Epostpostmottak@rana.kommune.no                     
Servicetorget: 
Mandag kl. 09.00 - 15.00
Tirsdag - fredag kl. 08.00 - 15.00            

Besøksadresse:
Rådhusplassen 2, 8622 Mo i Rana
Postadresse: Postboks 173 8601 Mo i Rana
Org.nr:  872 418 032